ذاکر جوادالائمه محسن جعفری

آموزش و فعالیت های فرهنگی شخصی ذاکر جوادالائمه محسن جعفری

ذاکر جوادالائمه محسن جعفری

آموزش و فعالیت های فرهنگی شخصی ذاکر جوادالائمه محسن جعفری

ذاکر جوادالائمه محسن جعفری

به نام خدای علی و فاطمه

به قول شاعر که میگه:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست...

حقیر میون دریای خادمان حضرت اباعبدالله مثل قطره هم نیستم که به چشم بیام ولی دلم می خواد هر جور که می تونم ارادت خودم رو به عاشقان ارباب بی کفن و رهروان ولایت نشون بدم آرزو دارم حتی به اندازه یک سطر هم که شده مطلبی جهت استفاده ستایشگران امام حسین قرار بدم شاید بتونم از این راه کمی کسب ثواب کنم

آرزو دارم اینجا پاتوق حزب اللهی ها و عاشقان سیدعلی خامنه ای بشه

جهت سلامتی و فرج حضرت صاحب الزمان و طول عمر امام خامنه ای صلوات


طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

 


چه بارانی دو چشم آسمان است          چه طوفانی دل این کاروان است

کنار قبر سالار شهیدان                همه جمعند و زینب روضه ‌خوان است

@@@

نگاه ابری اش دارد زمینه                    شده دلتنگ مهتاب مدینه

پس از یک اربعین، سر باز کرده          کنار عقلمه بغض سکینه

@@@

نوای ناله و غم ها رقیه           گرفته کاروان دم: یا رقیه

رسیده اربعین بی قراری            همه برگشته اند اما رقیه ...

@@@

اربعین کربلا چه حالی بود             عطر ِ زهرا در آن حوالی بود

همه بودند دور ِ قبر ِ حسین             حیف جایِ رقیه خالی بود

@@@

رویِ خود را به لطمه آزردم                 بر سر ِ هر مزار پژمُردم

بعد از آن بانوان اهلِ حرم                عمه را سویِ علقمه بردم

@@@



جهت مشاهده ادامه اشعار دوبیتی و رباعی

اربعین شهادت امام حسین و یاران با وفای ایشان

به ادامه مطلب مراجعه نمایید






غریبی، بی‌کسی، منزل به منزل             خبر دارد ز حالم چوب محمل

چهل روز است در سوز و گدازم            فقط خاکستری جا مانده از دل

@@@

چه بارانی دو چشم آسمان است        چه طوفانی دل این کاروان است

کنار قبر سالار شهیدان                همه جمعند و زینب روضه ‌خوان است

@@@

شبیه آتش است این اشک خاموش        که می‌ بارد ز چشمان عزاپوش

رباب است این که با لالایی خود           کنار خیمه‌ ها رفته ست از هوش

@@@

به عالم صبر را آموخت زینب            به پای دوست عمری سوخت زینب

میان دشمنان با صوت حیدر                    دهان دشمنان را دوخت زینب

@@@

به روی خاک ها غمگین نشسته        به گریه روضه ها می خواند خسته

گذشت، اما هنوزم باورم نیست                     مرا بردند با دست بسته !

@@@

دلِ خون، ‌حالِ خسته، اشکِ جاری           غریبی، بی پناهی، بی قراری

اسارت، آه غربت، روی نیلی                 چهل روز و هزاران یادگاری

@@@

نگاه ابری اش دارد زمینه                 شده دلتنگ مهتاب مدینه

پس از یک اربعین، سر باز کرده          کنار عقلمه بغض سکینه

@@@

نوای ناله و غم ها رقیه           گرفته کاروان دم: یا رقیه

رسیده اربعین بی قراری            همه برگشته اند اما رقیه ...

@@@

سفر کردم به دنبال سر تو                       سپر بودم برای دختر تو

چهل منزل کتک خوردم برادر            به جرم این که بودم خواهر تو

@@@

حسینم وا حسین گفت و شنودم         زیارت نامه ام جسم کبودم

چه در زندان چه در ویرانۀ شام          دعا می خواندم و یاد تو بودم

@@@

برای هر بلا آماده بودم           چو کوهی روی پا استاده بودم

اگر قرآن نمی خواندی برایم         کنار نیزه ات جان داده بودم

@@@

اربعین و جاده های بی کسی             زینب و دنیایی از دلواپسی

حس نمودم اوج غربت را به تن       خورده ام طعنه ز اغیارت بسی

@@@

آمدم ،حال مرا بنگر حسین            ای برادر،ای تو هم سنگر حسین

کوله باری از مراثی در دلم         کعب نی هر لحظه بر خواهر حسین

@@@

بعد تو،این زینب و این ناله ها          این من و حزن و فراق لاله ها

ای سرت خورشید بام نیزه ها             مانده ام بین گل و آلاله ها

@@@

در مسیر کوفه تا شام بلا            من شدم با هر غم تو مبتلا

بوی خون آید هنوز از قتلگه         ای شهید خفته در کرب و بلا

@@@

من اسارت رفتم و قدم خمید           نیزه ها از پیکرت گلبوسه چید

ای تنت زخمی چو قلب دخترت    همچو مادر، پهلویت دشمن درید

@@@

با زخم دل و زخم جبینی دیگر         با ناله و آه آتشینی دیگر

از ماتم خواهر تو باید جان داد       از راه رسیده اربعینی دیگر

@@@

با شیون و اشک و ناله بر می گردند     رفتند چو یاس و لاله بر می گردند

در قافله جای آفتابی خالی ست          افسوس که بی سه ساله بر می گردند

@@@

آن خیمه‌ی بی عمود را برپا کرد           یادی ز لب سوخته‌ی سقا کرد

در علقه رفته ست سکینه از هوش          انگار ضریح ماه را پیدا کرد

@@@

با ناله و شور و شین بر می گردد          با مویه‌ی زینبین بر می گردد

انگار پس از چهل غروب خونبار         امروز سر حسین بر می گردد

@@@

دوباره وقت غم و وقت عزاست         اربعینِ حضرت خون خداست
پیرهنای مشکی رو در نیارید             قافله هنوز تو راه کربلاست

@@@

چِل روزه قافله سامون نداره           دیگه پای بچه ها جون نداره
چل روزه سر حسین رو نیزه ها          غیر موهای پریشون نداره

@@@

کاروان گریه و اشک و عزا           اومدن تا همه با شور و نوا
مجلس روضه بگیرند کنارِ                   قبر خاکی شهید کربلا

@@@

زخمیه پلکای گریه همه               بساط روضه خونی فراهمه
  چادر فاطمه خیمه عزاست             معجر خاکیّ عمه پرچمه

@@@

یادی از مادر سادات می کنند          صبوری رو باز هم اثبات می کنند
کنار مزار یار تشنه لب                اشک و آه و گریه خیرات می کنند

@@@

چشما بارونیِ اشک و شبنمه            صداها زخمی بغض و ماتمه
پشت خیمه ها رو می گرده یکی            یکی هم رفته کنار علقمه

@@@

@@@

دلا غرق غصه ای نا تمومه              یکی می گه قبر بابا کدومه
آروم آروم با خودش می گه رباب      دیگه زیر سایه رفتن حرومه

@@@

زیر لب روضة لاله می خونند                نوحه با نوای ناله می خونند
نکنه جا مونده تو خرابه که              همه دارن از سه ساله می خونند
@@@

اربعین وقف عزای زینبه                 بیقرار گریه های زینبه
وقت روضه خوندن سر حسین           توی کربلا برای زینبه

@@@

داغ لاله می چکه از دل اشک            چیه جز خون جگر حاصل اشک
تا قیامت به یاد روز دهم                    می شه خاک کربلا محفل اشک

@@@

اُسوه ی عرصه ی وفا زینب                 آمده از دل بلا زینب
خسته و دل شکسته ای اما              کرده ای زنده کربلا زینب
@@@

ای شکوهت شده تماشایی             رهبر کاروان صحرایی
کوفه وشام را سیه کردی         خطبه هایت همیشه زهرایی
@@@

درتن قافله توان مانده                 کاروانی که قدکمان مانده
دور از چشمت اربعینی شد           ردّ شلاق وخیزران مانده
@@@

در دلم خاطرات غمها آه          بی سپاه و وحید و تنها آه
هلهله بودونیزه ای آمد                یا بنیّه صدای زهرا آه
@@@

عاقبت شاه ز روی زین افتاد         ناگهان عرش بر زمین افتاد
نه فقط صورت تو خاکی شد            خواهرت نیز با جبین افتاد
@@@

بافشار آمدوبه سینه نشست           استخوان های سینه ی تو شکست
تشنه بودی زوال ظهر عطش               پیکر نیمه جان تو برگشت

@@@

باز شور ِ تو در سرم افتاد                 اشک از دیده یِ ترم افتاد

خود به خود تشنه میشوم چونکه           تشنه بر خاکِ دلبرم افتاد

@@@

دلِ من بی هوا، هوایی شد          زینبی گشت تا خدایی شد

این دلِ بی قرار و آلوده           ناله ای کرد و کربلایی شد

@@@

گوش ِ من پُر شد از صدای کسی         در نمی آید از کسی نفسی

قافله آمده مُهیا شد                         سعی کن به کاروان برَسی

@@@

خواهری خسته دل غمین آمد          صاحبِ نطق آتشین آمد

کاروان آمد و قیامت شد                محشر عالم اربعین آمد

@@@

از شترها تمام افتادند                   مثل ِ صیدی به دام افتادند

بین ِ گرما خاکِ تفدیده                       رویِ قبر امام افتادند

@@@

هرکسی رویِ قبر دلبر ِخود              بر رویِ خاک مینهد سر ِ خود

آه از آن لحظه ای که خواهر ها            شِکوه کردند با برادر ِ خود

@@@

شور ِمحشر دوباره بر پا شد          لبِ زینب به روضه ها واشد

ای برادر بلند شو از جا تا            به تو گویم چه ها که با ما شد

@@@

کوفه رفتم ولی علی بودم            غرق ذکر سینجلی بودم

بین نامحرمان که جایم نیست        بین نامحرمان ولی بودم

@@@

ابر خونبار ِ کاروان بودم          من علمدار کاروان بودم

زینب و چند کودک زخمی          من پرستار کاروان بودم

@@@

خواهرت را به شام میبردند              بین آن ازدحام میبردند

پسرت را به زور ِ سر نیزه       با غضب چون غلام میبردند

@@@

کس نکرده به ما وفا هرگز         بینشان صحبت از خدا هرگز

همه را میبرم ز یاد ولی                   ستم نیزه دار را هرگز

@@@

بی وضو دست بر سرت میزد           پنجه بر مویِ اطهرت میزد

تیشه میزد به ریشه یِ قلبم                    دخترت را برابرم میزد

@@@

همه را با تو رو به رو میکرد            نیزه را در گلو فرو میکرد

سر ِ عباس را زمین میزد                  دختر ِ تو عمو عمو میکرد

@@@

کشته ی دور از وطن برخیز             عشق من، پاره پیرُهن برخیز

پیکر ِ بین بوریا مانده                        بهرَت آورده ام کفن برخیز

@@@

اربعین کربلا چه حالی بود             عطر ِ زهرا در آن حوالی بود

همه بودند دور ِ قبر ِ حسین                 حیف جایِ رقیه خالی بود

@@@

رویِ خود را به لطمه آزردم             بر سر ِ هر مزار پژمُردم

بعد از آن بانوان اهلِ حرم                عمه را سویِ علقمه بردم


@@@










عاشق جوادالائمه عاشق ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.